زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی چیست؟

زائده های پوستی هستند که در اندام تناسلی ، اطراف مقعد، کشاله ران به وجود می آیند.
زگیل ها از لحاظ اندازه و شکل متفاوت هستند‌ گاهی اوقات به شکل برآمده گاهی به شکل لکه های صاف سفید رنگ و در برخی موارد نیز با چشم دیده نمی شوند.

درمان زگیل تناسلی مردان در مشهد

چه چیزی باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود؟

.یک ویروس است HPV

انواع مختلف این ویروس می تواند باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی شود و انواع دیگر آن باعث تغییرات غیر طبیعی سلول های دهانه ی رحم و سرطان رحم شود.

زگیل تناسلی می تواند از طریق رابطه ی جنسی منتقل شود این بیماری جز بیماری های مقاربتی به حساب می آید.

برای پیشگیری از زگیل تناسلی از نکات زیر پیروی کنید:

• از کاندوم استفاده کنید.
  • از داشتن رابطه جنسی پر خطر بپرهیزید.
  • از رابطه ی جنسی با افرادی که علائم بیماری های مقاربتی را دارند و یا ممکن است در معرض بیماری های مقاربتی باشند اکیدا خودداری کنید.
  • از داشتن شریک جنسی خارج از عرف بپرهیزید داشتن بیش از یک شریک جنسی می تواند خطر ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش دهد.

زگیل تناسلی در مردان

زگیل های تناسلی در مردان در نوک آلت آنها بیشتر ظاهر میشود ولی در اطراف مقعد نیز وجود دارد.
این بیماری در زنان شایعتر از مردان است.
زگیل ها بین یک تا سه ماه بعد از عفونت ظاهر می شوند.
اگر فکر میکنید که مبتلا به این بیماری شده اید برای جلوگیری از انتقال عفونت و پیشگیری از عوارض آن باید به پزشک مراجعه کنید.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در اطراف مقعد، سر آلت، داخل مجرای ادرار، زیر پوستی، بین مقعد و بیضه و روی بیضه قرار داشته باشد.

واکسن

واکسیناسیون بهترین راه پیشگیری از این بیماری است.
بهترین زمان برای انجام این واکسن ۱۲تا ۱۴سالگی است ولی تزریق آن تا سن ۳۹سالگی مجاز است.
قیمت این واکسن حدودا ۴۰۰هزار تومان است و شامل بیمه نشده است.
بیمار باید ۳ دوز کامل از این واکسن ها دریافت کند.
یک دوز تزریق شده و دو ماه بعد دوز دوم و ۶ ماه بعد دوز سوم زده می شود.

درمان زگیل تناسلی مردان در مشهد

درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و هیچ دارویی نمیتواند ویروس HPV را که باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود را از بین ببرد.

این ویروس را می توان با لیزر درمانی، مواد شیمیایی و یا انجماد از بین برد ولی برای ویروس های بزرگ نیاز به جراحی است و احتمال بازگشت این ویروس ها باز وجود دارد.

رفع قطعی زگیل تناسلی با لیزر در مشهد

لیزر یکی از روش های پرکاربرد برای درمان زگیل تناسلی است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته است و به عنوان روشی نوین درمان قطعی زگیل تناسلی در مشهد توانسته رضایت بالایی را جلب کند.
در این روش با اشعه لیزر co2 بافت زگیل تناسلی را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ استفاده می‌شود.

مراقبت بعد از لیزر زگیل تناسلی

● پماد آنتی بیوتیک روزی دوبار بر روی محل لیزر. از هفته ی دوم‌ از کرم ترمیمی سیکالفیت می توان استفاده کرد.
● مکانی که لیزر شده است باید خشک نگه داشته شود مخصوصا نواحی مرطوب و‌چین دار

هزینه ی لیزر زگیل تناسلی

هزینه ی لیزر بر اساس تعداد، مساحت، برجستگی و محل زگیل متفاوت است.
درمان زگیل در مطب انجام می شود به جز مواردی که داخل مجرای ادرار مبتلا شده باشد که این کار در بيمارستان و توسط سيستوسكوپ و زير ديد مانيتور ليزر شود.

اگر این ویروس درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

عفونت ویروس HPV باعث سرطان دهانه ی رحم، سرطان مقعد و آلت تناسلی می شود.

جهت درمان زگیل تناسلی مردان در مشهد می توانید با شماره مطب تماس حاصل فرمایید و نوبت خود را ثبت نمایید.

• تلفن : ۳۸۴۲۶۷۹۴-۰۵۱

سوال خود را مطرح کنید :