درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی (Genital Wart) ؛ بیماری می باشد که حاصل ابتلا به ویروس HPV و راه انتقال آن عموما تماس جنسی با فرد مبتلا است . با ما همراه باشید با روش های درمان زگیل تناسلی توسط دکتر امیرحسین بشاش

درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی معمولا بدون علامت هست ولی گاهی علائمی مثل خارش و درد و احساس نا خوشایند بروز می کند، درمانهای آن شامل :

• کرم موضعی
  • کرایوتراپی جراحی میباشد

که انتخاب این درمانها به تعداد و محل ضایعات و دقت و اثر دهی درمان و انتخاب بیمار و مهارت پزشک بستگی دارد
کرم موضعی شامل imiquimod و podofilox می باشد

کرایوتراپی

بهترین درمان زگیل تناسلی می باشد که پزشک با نیتروژن مایع و با دستگاه کرایوپروب نیتروژن و به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به موضع تزریق می کند و ضایعه بعد از ۳ تا ۷ روز سیاه شده و از بین می رود.

جراحی توسط متد های مختلفی چون لیزر و خارج کردن با تیغ یا قیچی استفاده می شود

باید به خاطر داشت کم عارضه ترین و موثر ترین روش کرایوتراپی است.

عوارض درمان

یکی از عوارض درمان تغییر رنگ پوست است و عارضه دیگری که نادر است درد در محل عمل است و در زگیل های مقعدی فیستول می باشد که درمان آن بسیار پیچیده می باشد.

به خاطر داشته باشید در صورت عدم درمان زگیل تناسلی ممکنه ضایعات بزرگتر و یا حتی بدخیم بشوند

با تشکر

دکتر امیرحسین بشاش

درمان زگیل تناسلی در مشهد و در مطب دکتر امیرحسین بشاش صورت می گیرد ، که می بایست جهت رزرو نوبت با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید .

سوال خود را مطرح کنید :