عمل باز کردن لوله مردان یا وازووازوستومی

عمل وازوازستومی یا باز کردن لوله مردان ، در مقابل عمل وازکتومی انجام می شود ، درعمل وازکتومی لوله اسپرم بسته می شود ، و با عمل وازوازستومی لوله اسپرم را طی یک عمل سرپایی ۳ الی ۴ ساعته باز می کنند تا اسپرم به مایع منی برسد.

عمل وازووازوستومی ممکن است با اختیار فرد به دلایلی همچون ازدواج مجدد فرد ، فوت فرزند و… انجام شود ، اما در برخی موارد فردی که عمل وازکتومی انجام داده است ، ممکن است عمل برگشت داشته باشد و انتهای لوله ها به یکدیگر اتصال پیدا کنند که باعث رسیدن اسپرم به مایع منی می شوند ، در چنین مواقعی پزشک عمل وازوازستومی برای ترمیم لوله اسپرم انجام می دهد و فرد دوباره قادر به باوری است.

تقریبا همه ی عمل های وازکتومی را می توان با این عمل سرپایی برگشت داد ، کافیست در۱۰ سال اول اقدام به عمل کنید ، ثانیا از پزشکان متخصص کمک بگیرید تا هم عوارض عمل به حداقل برسد و هم اینکه میزان موفقیت به صد درصد برسد.

عمل باز کردن لوله مردان یا وازووازوستومی

عوارض عمل باز کردن لوله مردان در صورتی که به کلینیک های معتبر مراجعه نمایید ، به طور چشم گیری کاهش پیدا کند در برخی موارد عوارض زیر گزارش شده است:

  • درد محل جراحی
  • عفونت محل جراحی
  • هماتوم یا جمع شدن لخته خون
  • انسداد مجدد لوله اسپرم

هزینه عمل بستن لوله مردان

هزینه این عمل بستگی به نوع عمل ، کادر درمان و بیمارستان مورد نظر شما دارد ، حتما قبل از عمل برآورد هزینه کنید سپس اقدام به انجام عمل کنید.

احتمال بارداری بعد از باز کردن لوله مردان

بعد از انجام عمل وازوازستومی در۸۵ درصد موارد اسپرم به مایع منی می رسد و در ۵۰ درصد موارد احتمال بارداری وجود دارد.

تفاوت وازوازستومی و وازواپیدیدیموستومی

در صورتی که درون مجرا مایع اسپرم وجود داشته باشد به این معناست مجرایی که بسته شده بود باز است و مایع اسپرم از طریق مجرای ادرار به منی می رسد ، پزشک از عمل واوزوازستومی برای باز کردن کامل لوله های اسپرم استفاده می کنند.

اما اگر در مجرا مایع اسپرم وجود نداشته باشد ، علت آن می تواند خرابی در مجرای اپیدیدیم باشد که منجر به انسداد شده است در چنین مواقعی عمل وازواپیدیدیموستومی بر روی بیمار انجام می شود.

تفاوت وازوازستومی و وازواپیدیدیموستومی

مراقبت های پس از عمل وازوازستومی

بهتر است تا دو سه روز بعد از عمل استراحت کامل داشته باشید ، تا بتوانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید ، در صورتی که ورزشکار هستید و یا فعالیت های سنگین انجام می دهید میبایست مدت زمان استراحت را از پزشک معالج جویا شوید.

و همینطور بهتر است در مورد اینکه روابط جنسی را از چه زمانی به بعد شروع کنید از پزشک بپرسید تا بعد از عمل مشکلاتی پیش نیاید.

نتیجه گیری : اگر بعد از عمل وازکتومی دوباره تصمیم به بارداری گرفتید ، می توانید از روش باز کردن لوله اسپرم یا وازوازستومی استفاده کنید ، که یک راه با درصد موفقیت بالا برای برگرداندن راه اسپرم به منی است و علاوه بر آن یک عمل با عوارض خیلی کم است.

عمل باز کردن لوله مردان توسط دکتر امیرحسین بشاش صورت می گیرد و شما می توانید با تماس با مطب یا گرفتن نوبت بصورت اینترنتی ، نوبت خود را ثبت کنید.از خدمات این کلینیک میتوانیم به جراحی پروستات در مشهد ، درمان واریکوسل، ختنه، درمان زگیل تناسلی اشاره نماییم .

آدرس مطب :مشهد خیابان احمداباد پرستار ۳ ساختمان ماهان
تلفن: 05138449995

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *