اندازه نرمال آلت تناسلی

همانطور که نگاه کردن از پایین، می تواند ذهنیت اولیه از اندازه آلت را تحت تاثیر قرار دهد، نگاه کردن از بالا نیز باعث می شود فکر کنید آلتتان از آنچه که هست، کوچک تر است.در نهایت، مردهایی که فکر می کنند آلتشان خیلی کوچک است، احتمالا از اندازه نرمال آلت تناسلی، مطلع نیستند.

زمانی که به آلت خودتان نگاه می کنید، احتمالا اغلب اوقات از بالا به آن نگاه می کنید.این زاویه، آلت را کوچک ترنشان می دهد. اگر به صورت برهنه، از روبرو و نیمرخ در مقابل یک آینه قدی بایستید،بهتر متوجه می شوید آلتتان از نظر دیگران چگونه است (اگر نگران این موضوع هستید)

اندازه نرمال آلت تناسلی

مطابق مطالعات مروری متعدد، اندازه نرمال آلت تناسلی برانگیخته بین 5.1 و 5.7 اینچ (12.954 سانتی متر تا 14.478 سانتی متر) است.
مطالعات دیگر، اعداد بزرگتری را به صورت 5.5 تا 6.3 اعلام کرده اند. در هر دو حالت، حدود 5 و نیم اینچ،اندازه نرمال آلت تناسلی است.

این بدین معنی نیست که هیچ مردی وجود ندارد که آلت بسیار کوچکی داشته باشد اما از نظر آماری، اغلب مردان در محدوده متوسط قرار دارند

بررسی آلت مردان دیگر در رختکن، می تواند شما را گمراه کند.مثلا، به ندرت می توانید فرصت پیدا کنید نگاه جامع و کاملی بیندازید. به علاوه، اندازه آلتتان درحالت شل، ممکن است از با مردان دیگر، خیلی تفاوت داشته باشد اما اندازه برانگیخته آن، خیلی تفاوت ندارد.

در رختکن ها (اکثر آن ها)،آلت هایی که می بینید، معمولا در حالت شل هستند.در مطالعه ای بر روی مردانی که به خاطر نگرانی در مورد آلت کوچک خود، به دنبال کمک پزشکی برآمده بودند،حدود
62% آن ها اظهار کردند این نگرانی ها از کودکی، در نتیجه ی مقایسه اندازه آلت خود با دوستانشان شروع شده است.

طول آلت تناسلی شما به دلایل مختلف می تواند تا ۳ سانتیمتر یا بیشتر کاهش یابد. معمولاً تغییرات در اندازه آلت تناسلی کمتر از ۳ سانتیمتر هستند و حدود ۱.۵ سانتیمتر است . شایان ذکر است آلت تناسلی کوتاه تر بر توانایی شما برای داشتن یک فعالیت جنسی رضایت بخش تأثیر نمی گذارد.

دلایل اصلی کوچک شدن آلت تناسلی شما شامل موارد زیر است:

🔺سالخوردگی
🔺چاقی
🔺جراحی پروستات
🔺خمیدگی آلت تناسلی یا بیماری پیرونی

📌اندازه آلت تناسلی تاثیر زیادی در باور مردان به قدرت مردانگی خودشان دارد. در مقابل مردانی که بزرگی آلت خود را به همنوعان‌شان می‌کشند و به این موضوع می‌بالند، هستند آقایانی که به اشتباه فکر می‌کنند آلت کوچکی دارند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.

📍در حدود 45 درصد آقایان آرزو می‌کنند که ای کاش آلت بزرگتری داشتند. بسیاری از مردان نگران اندازه آلت هنگام راست شدن و نعوظ هستند و تعداد بسیار بیشتری نگران شکل آلت و کوچکی احتمالی آن پس از شل شدن هستند.

دلایل اصلی کوچک شدن آلت تناسلی

روش اندازه گیری صحیح آلت تناسلی

📍سوالی که پیش می‌آید این است که آقایان چطور می‌توانند از به اندازه، بزرگ یا کوچک به بودن آلت خود مطمئن شوند؟ بهترین راه مانند هر مشکل دیگر اقدام صریح و اندازه گیری مستقیم است.

📌برای اینکه مطمئن شوید اندازه گیری آلت خود را درست انجام داده اید، این کار را در حالت کشیده (SPL) انجام دهید. هر چه SPL بیشتر باشد، آلت شما نیز بلندتر خواهد بود.

📍برای تعیین مقدار SPL باید آلت را هنگام شل بودن اندازه بگیرید. خط کش را از پایه آلت محکم به استخوان شرمگاهی فشار دهید. اندازه گیری را از نقطه جدا شدن آلت از کیسه بیضه شروع نکنید، چون در این صورت چند سانتی متر را از دست خواهید داد. خطکش را در محل منایب قرار دهید، آلت را با ملایمت اما محکم تاجایی که می‌توانید بکشید و از استخوان شرمگاهی تا نوک آلت کشیده را اندازه بزنید. طول 5.4 اینچ (13.72 سانتی متر) کاملاً طبیعی است.
آلت بسیار کوچک مشکل 0.6 درصد از آقایان است و در این حالت SPL سه و دو سوم اینچ یا کمتر است.
آلت بسیار کوچک معمولاً مشکلی نیست که آقایان در دوران بزرگسالی متوجه آن شوند. این عارضه عموماً پی‌آمد ناهنجاری‌های هورمونی یا ژنتیکی است که بیماری‌های جدی‌تر دیگری را نیز در سال‌های نخست زندگی ایجاد می‌کند.

در صورتی که همچنان از کوچکی آلت خود رنج می برید، خجالت را کنار بگذارید و از یک پزشک متخصص اورولوژی مشاوره حضوری دریافت کنید تا شما را در این خصوص راهنمایی صحیح کند و اگر نیاز باشد راه کارهایی را به شما ارائه دهد. جهت دریافت نوبت از دکتر بشاش جراح کلیه و مجاری ادراری در مشهد کافیست با شماره های مندرج در سایت در تماس باشید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *