زگیل تناسلی یک بیماری است که هر شخصی ممکن است ان را تجربه کند. این بیماری ویروسی است و باید سریعا درمان شود. اگر بخواهید آن را بشناسی باید بگوییم مانند یک غده خوشخیم و غیر سرطانی است که روی پوست ایجاد می شود. این ویروس را با نام hpv می شناسید. بیماری زگیل تناسلی یکی از انواع نسبتا رایج زگیل است که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم. درمان این بیماری از طریق کرایوتراپی زگیل تناسلی در مطب دکتر امیرحسین بشاش انجام می شود.

بیماری زگیل تناسلی
بیماری زگیل تناسلی

شناخت زگیل تناسلی

زگیل های عادی می توانند در هر قسمتی از بدن رشد کنند. زگیل های تناسلی تنها روی الت تناسلی مشاهده می شوند. اندام ‎هایی چون لگن، واژن، آلت تناسلی یا دور مقعد (زگیل ‌های دور مقعد، زگیل مقعدی نیز نامیده می‌ شوند) دچار زگیل تناسلی می شوند. زگیل های تناسلی به صورت دسته دسته رشد می کنند و روز به روز بیشتر می شوند. رنگ ان ها تقریبا شبیه خود پوست است.

 

ویروس پاپیلوما

دلیل ایجاد این نوع زگیل ‌ها همان طور که اشاره شد، ویروس پاپیلوما یا HPV است. این ویروس از طریق روابط جنسی غیر مطمئن منتقل می شود. حتی ممکن است فردی هیچ نشانه ای از زگیل روی الت تناسلی خود نداشته باشد اما ناقل ویروس باشد. همین موضوع باعث می ‎‌شود بسیاری از افراد مبتلا، تا ماه ‌ها یا حتی سال‎ ها متوجه این ویروس نشوند. اگر این ویروس ها به دهانه رحم برسند موجب ایجاد سرطان می گردند. به همین دلیل به بانوان توصیه می شود به صورت دقیق تست پاپ اسمیر خود را انجام دهند.

طی این تست مشخص می شود که ویروس hpv در دهانه رحم وجود دارد و به چه میزان رشد کرده است. اگر موردی مشاهده نشود تست پس از 3سال تکرار می گردد و در صورت مشکوک بودن نتیجه و تحت درمان قرار گرفتن هر یک سال باید تکرار شود تا زمانی که نتیجه مثبت اعلام گردد.

عوامل تاثیرگذار در ابتلا به بیماری زگیل تناسلی

– افرادی که از نظر جنسی فعال هستند

– افرادی که از نظر جنسی بی بندو بار هستند

– افرادی 12 تا 35 سال

– افرادی که مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند

– افرادی کهمورد تجاوز قرار گرفتند

– افرادی که سیستم ایمنی بدنی آن ها بسیار ضعیف است

– مبتلایان به ایدز

– افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند

– افرادی که به سایر بیماری های STD یا آمیزشی مبتلا هستند

– نوزادانی که مادر آن ها به ویروس HPV مبتلا است

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *