درمان تومورها و بدخیمی های بیضه

داشتن اطلاعاتی درباره انواع تومورهای بیضه و همچنین درمان تومورها و بدخیمی های بیضه برای مردان بالای ۱۵ سال امری ضروریست چرا که چنین مشکلاتی در اکثر موارد بعد سن از بلوغ جنسی در افراد مشاهده شده است. بیضه اندام جنسی مردانه است که در دو طرف آلت مردانه قرار دارد و به نوعی نقش اصلی در باروری مردان ایجاد می کند چرا که تولید کننده هورمون جنسی و تسترون در بدن افراد است. سرطان بیضه با رشد تومور های بدون درد یا همراه با درد به صورت خوش خیم یا بدخیم در بیضه فرد نمایان می شود ، که تشخیص بدخیم یا خوش خیم بودن آن توسط آزمایش و یا سونوگرافی مشخص می شود.

درمان تومورها و بدخیمی های بیضه

در صورت بروز مشکلاتی چون : توده درون بیضه ، درد در کشاله ران و زیر شکم ، احساس درد و فشار در بیضه هرچه سریعتر به پزشک مراجعه نمایید تا از پشرفت بیماری جلوگیری نمایید.

علت سرطان بیضه

به طور قطع علت خاصی برای سرطان بیضه بیان نشده است اما علت های زیر از مهمترین علل بروز سرطان بیضه شناخته شده اند :

● سوابق خانوادگی
● بیماری های مادرزادی
● ظاهر غیر متعارف بیضه
● اریون بیضه که باعث ملتهب شدن بیضه می شود
● فتق کشاله ران
● نهان بودن بیضه

آیا هر توده ای در بیضه سرطان است؟

خیر، گاهی اوقات ممکن است بر اثر حوادث و فشاری که به بیضه وارد شده است، درد و یا تورم در بیضه به وجود بیایید، اما باز هم بهتر است تشخیص آن را بر عهده پزشک قرار دهید.

سرطان بدخیم و خوش خیم بیضه چیست؟

سرطان بدخیم همان تومورهای پیشرفته بیضه هستند که علاوه بر جراحی نیاز به پرتو درمانی یا شیمی درمانی دارند، اما اگر سرطان از نوع خوش خیم باشد و گسترش پیدا نکرده باشد با یک عمل جراحی به راحتی از بین می رود.

سرطان بدخیم و خوش خیم بیضه چیست؟

انواع راه های درمان تومورها و بدخیمی های بیضه چیست؟

تومورهای بیضه امروزه با پیشرفت علم پزشکی به روش های مختلفی درمان می شود. معمولا به سه روش پرتو درمانی، شیمی درمانی و جراحی بیضه این بیماری را درمان می کنند که تشخیص شیوه درمان بر عهده پزشک با توجه به خوش خیم یا بدخیم بودن‌ تومور است.

آیا سرطان بیضه باعث مرگ می شود؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیایید که آیا سرطان بیضه باعث مرگ می شود؟ باید بگوییم که خیر اگر قبل از پیشرفت بیماری به پزشک مراجعه کنید، به راحتی قابل درمان است، اما اگر این بیماری را جدی نگیرید به دیگر نقاط بدن انتقال پیدا می کند، و ممکن است درمان آن خیلی سخت باشد و یا حتی امکان پذیر نباشید.

نتیجه گیری : تومورها و بدخیمی های بیضه در ۹۵ درصد اوقات قابل درمان هستند، کافیست به موقع برای درمان به متخصص اورولوژی در مشهد مراجعه نمایید.