درمان تومورها و بدخیمی های لگنچه کلیه

قبل از آنکه درباره تومورها و بدخیمی های لنگچه توضیحاتی داده شود بهتر است بدانید لنگچه کدام عضو بدن است. در میان کلیه ها یک حفره بزرگ به نام لگنچه وجود دارد که ادرار انسان در آن ذخیره می شود سپس لوله بزرگی به نام حالب ادرار را به مثانه انتقال می دهد. اگر سلول ها در لگنچه به صورت غیرعادی شروع به رشد کنند و یک توده تومور را تشکیل دهند، به آن سرطان لگنچه می گویند. این نوع سرطان بیشتر شبیه به سرطان مثانه است و درمان آن نیز مانند سرطان مثانه است. از انواع سرطان هایی است که افراد خیلی کمی درگیر آن می شوند، بیشتر در افراد مسن و کسانی که درگیر بیماری هایی مثانه بوده اند مشاهده شده است.

درمان تومورها و بدخیمی های لگنچه کلیه و علل بروز

از شایع ترین علل بروز تومورها و بدخیمی های لگنچه مصرف استامینوفن ها شناخته است. اما عوامل دیگر مانند :

• مصرف سیگار
  • قرار گرفتن زیاد در معرض صنایع لاستیک سازی
  • کهولت سن
  • نارسایی کلیه
  • سابقه بیماری های کلیه و مثانه نیز تاثیر گذار بوده است.

علائم بدخیمی های لگنچه کلیه

در برخی موارد رشد تومور بدون درد بوده است و هیچگونه علائمی مشاهده نشده است، اما معمولا علائم زیر بین اکثر بیماران مشترک بوده است.

• مشاهده خون در ادرار
  • درد کمر و پهلو
  • ادرار مداوم
  • احساس ضعف و خستگی نا به جا

علائم بدخیمی های لگنچه کلیه

روش های درمان تومورها و بدخیمی های لگنچه کلیه

روش های درمان تومورهای لگنچه بر اساس نوع بیماری، درجه پیشرفت بیماری متفاوت است ، رایج ترین روش درمان جراحی و خروج تومور از بدن بیمار است.
بنا بر تشخیص پزشک روش های دیگری همچون : پرتو درمانی، شیمی درمانی، جراحی لیزری نیز به کار گرفته می شود.

نتیجه گیری:

تشکیل توده و بدخیمی های لگنچه یکی از انواع سرطان های کمتر شایع است که ۹۰ درصد اوقات در سنین بالا رخ می دهد. برای درمان آن روش های مختلفی استفاده می شود اما معمولا با جراحی و خروج توده سرطانی آن را درمان می کنند.

جهت جراحی و درمان سرطان لگنچه کلیه می توانید با مطب دکتر امیرحسین بشاش در مشهد تماس حاصل فرمایید و یا بصورت اینترنتی نوبت رزرو نمایید .از خدمات کلینیک دکتر امیرحسین بشاش میتوانیم به جراحی پروستات درمان واریکوسل در مشهد اشاره کنیم جهت دریافت نوبت کافیست با منشی مطب در تماس باشید .