ممکن است ذرات کوچک  و سختی در یک و یا دو کلیه تشکیل شود و در برخی موارد به حالب راه پیدا کند دلیل تشکیل سنگ کلیع:هنگامی که در بدن شما آب کافی وجود نداشته باشد و املاح معدنی مانند کلسیم اگزالات و اسید اوریک بیش از حد باشند سنگ کلیه در بدن شما تشکیل خواهد شد. در نظر داشته باشید که احتمال ابتلا مردان به سنگ کلیه حدودا دو برابر زنان میباشد  اما احتمال ابتلا هردو گروه به این بیماری وجود داردسنگ کلیه متناسب با نوع آن میتواند رنگ های مختلف و ابعاد متفاوتی داشته باشد : انواع سنگ کلیه براساس ماده معدنی رسوب شده متفاوت است. جراحی سنگ کلیه توسط دکتر امیرحسین بشاش انجام می شود.

"<yoastmark

انواع سنگ کلیه

این سنگ ها انواع مختلفی دارند و موجب بروز نشانه های مختلف می گردند. در ادامه به بررسی انواع سنگ کلیه می پردازیم.

سنگ های کلسیم:

این سنگ در شرایطی که شما مقدار زیادی اگزالات دریافت کنید و یا ویتامین دی تشکیل میشود همچنین مصرف بی رویه و زیاد ریواس و کمبود آب بدن هم‌موثر است.

سنگ سیتینی:

این نوع از سنگ بر اثر نوعی از جهش ژنتیکی ایجاد میشود  توجه داشته باشید درصورتی که یکبار این نوع از سنگ در بدن شما مشاهده شود امکان بوجود آمدن مجدد این نوع سنگ بسیار بالا میباشد.

اغلب این نوع از سنگ در افرادی مشاهده شده که والدین آنها به صورت ارثی تحت اثر نوعی از جهش قرار گرفته اند که قابل انتقال به فرزندان میباشد.

سنگ های استروییتی:

علت این نوع عفونت  مجاری ادراری شخص میباشد  که برای پیشگیری از آن حتما بهداشت را رعایت کنید و درصورت بروز عفونت سریعا به پزشک مراجعه کرده و مراقبت های لازم را انجام دهید.

سنگ های اسید اوریک:در شرایطی که شما از پروتیین حیوانی زیادی استفاده میکنید قطعا مقدار اسید اوریک خون شما افزایش خواهد یافت که امکان ابتلا به این نوع از سنگ را تشدید خواهد کرد

دقت داشته باشید درصورتی که شما بیماری هایی از قبیل دیابت نقرس ویا اسهال دارید امکان ابتلا شما به این نوع سنگ بیشتر خواهد بود.

علائم مختلف:

توجه داشته باشید که علائم این بیماری در افراد مختلف بسیار متفاوت میباشد  در بسیاری از موارد بیمار هنگامی علائم از خود بروز میدهد که سنگ درون کلیه و یا مجاری ادراری حرکت میکند او همین موضوع باعث درد در بیماران مبتلا به این بیماری خواهد شد.

از جمله علائم این بیماری میتوان به درد پهلو،زیر دنده و کشاله ران ،پایین شکم و یا درد هنگام ادرار،تکرر ادرار و ادراری با رنگ های غیر معمولی مانند قرمز قهوه ای و..میتوان اشاره داشت.

در صورتی که شما علائمی مانند درد معده استفراغ همراه با درد و یا تب و لرز و یا ادرار خونی دارید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.