درمان تومورها و بدخیمی های مثانه

مثانه از اعضای داخلی بدن است که ظاهری شبیه به بادکنک دارد و در زیر شکم قرار گرفته است، و محل نگهداری مواد زائد و دفعی بدن مانند ادرار است. متداول ترین بیماری مثانه سرطان یا همان وجود تومورها و بدخیمی های مثانه است، متاسفانه اگر این بیماری پیشرفت کند و به دیگر نقاط سیستم دفع ادرار برسد در اکثر موارد می تواند کشنده باشد، این بیماری بیشتر در افراد بالای ۶۰ سال و افراد سیگاری رخ می دهد. اغلب مردان بیشتر از زنان درگیر چنین بیماری می شوند. تحقیقات نشان داده است بین نژاد سفیدپوست بیشتر از سایر نژادها اتفاق می افتد. درمان تومورها و بدخیمی های مثانه

علائم مشهود و درمان تومورها و بدخیمی های مثانه

از علائم رایج سرطان مثانه هماچوری یا وجود خون در ادرار می توان نام برد، علاوه بر آن فرد بیمار امکان دارد به علائمی همچون کمر درد، درد لگن، تکرار ادرار و ادرار دردناک دچار شود.

عود سرطان مثانه

اگر فردی پس از درمان سرطان مثانه ، دوباره سرطانش عود کند، پزشک ( دکتر امیرحسین بشاش ) مجبور به عمل مثانه برداری می شود تا از پیشرفت هرچه بیشتر آن جلوگیری کند.

طول عمر بیماران سرطان مثانه

بیش از ۱۵۰ نوع سرطان وجود دارد که هر کدام یک عضو از بدن را درگیر می کنند، هر کدام از آنها اگر به موقع تشخیص داده نشوند و به دیگر نقاط بدن نیز انتقال پیدا کنند احتمال بهبود بیمار کاهش پیدا می کند. بیماری سرطان مثانه دو نوع است در صورتی که فرد درگیر نوع اول شود به راحتی درمان خواهد شد. اما اگر درگیر بیماری نوع ۲ و پیشرفته شود طول عمر بیمار حداقل ۲ سال خواهد بود.

عوارض عمل برداشتن مثانه

برای درمان سرطان مثانه پزشکان راه های زیادی را پیش و رو می گیرند، یکی از این روش ها مثانه برداری یا خروج مثانه از بدن بیمار است، که در برخی بیماران همه مثانه و بعضی دیگر نیمی از مثانه را خارج می کنند تا از پیشرفت هرچه بیشتر سرطان جلوگیری کنند.

اگر بیمار زن باشد ممکن است پزشک تشخیص دهد اندام های زیر جراحی و یا حتی برداشته شوند:

• تخمدان ها
  • رحم
  • قسمتی از واژن
  • دهانه رحم

این عمل مانند دیگر عمل های جراحی عوارضی را به همراه دارد و در افراد با عوارض مختلف بروز می دهد و زمان بهبودی کامل نیز متفاوت است.

اما به طور کلی عوارضی همچون :

• خون ریزی
  • آسیب بافت های مجاور
  • عفونت محل جراحی
  • سنگ کلیه
  • انسداد مجرای ادرار
  • اختلال در نعوظ یا اختلال در رسیدن به ارگاسم
  • آسیب به اعضای مجاور را ممکن است به همراه داشته باشد.

عوارض عمل برداشتن مثانه

عوارض ناشی از بی توجهی به بیماری سرطان مثانه

در صورتی که به موقع تشخیص و پیگیری های لازم انجام نشود، این بیماری به دیگر نقاط بدن نیز انتقال پیدا می کند و همینطور ممکن است باعث انسداد مجرای ادرار شود و احتمال مرگ بیمار افزایش می یابد.

در صورت وجود هر کدام از علائم مخصوصا هماچوری حتما به پزشک‌ مراجعه نمایید.

درمان سرطان مثانه در مشهد