انجام آندوسکوپی و سیستوسکوپی مثانه

سیستوسکوپی چیست : سیستوسکوپ یک لوله ی نازک با یک دوربین و نوری که در انتهایش است. پزشک این لوله را از راه مجرای ادراری وارد مثانه می کند.

دلیل انجام آندوسکوپی و سیستوسکوپی مثانه چیست؟

سیستوسکوپی برای مشکلاتی مانند ادرار دردناک یا فوریت ادرار انجام می شود. این روش برای را این علائم نیز انجام می دهند: درد لگن، دیدن خون در ادرار، عفونت های متعدد دستگاه ادراری
پزشک می تواند از روش سیستوسکوپی برای تشخیص موارد زیر استفاده کند:

• پروستات بزرگ شده
  • توده های غیر سرطانی
  • انسدادها
  • مشکل در حالب ها

برای درمان بیماری های مربوط به مثانه می توان از سیستوسکوپی استفاده کرد. پزشک می تواند از طریق این لوله ابزارهای جراحی کوچکی را برای حذف تومور های کوچک مثانه، سنگ ها یا نمونه برداری از بافت مثانه منتقل کند.

انواع سیستوسکوپی:

سیستوسکوپ منعطف ( فلکسیبل ) که نسل جدید سیستوسکوپ هاست

سیستوسکوپ غیرقابل انعطاف ( رژید ) که نوع قدیمی است

انواع سیستوسکوپی

آندوسکوپ

آندوسکوپی روشی است که پزشک اندام های داخلی و عروق بدن را با استفاده از ابزار های تخصصی به اسم آندوسکوپ بررسی می کند.

آندوسکوپ یک لوله باریک و منعطف که یک سر آن دوربین وجود دارد.
این وسیله از راه دهان یا مقعد وارد بدن می شود. یکی از دلایل آندوسکوپی مشاهده بخش های مختلف بدن، از جمله مثانه، ریه، دستگاه گوارش و آپاندیس است. آندوسکوپی فقط برای بررسی درون معده و بدن نیست، بلکه برای همه ی اعضای بدن کارایی دارد.

آندوسکوپی با توجه به نوع بیماری و وضعیت بیمار انجام می شود. بعضی اوقات دلیل اندوسکوپی بررسی و تشخیص مانند تهوع، استفراغ، درد مدام قسمت بالایی شکم است.

آندوسکوپی را چه پزشکی انجام می دهد؟

پزشک متخصص گوارش می تواند بسیاری از انواع آندوسکوپی ها را انجام دهد. این کار را جراحان دستگاه گوارش هم انجام می دهند. اگر پزشک معالج شما برایتان آندوسکوپی تجویز کرده و شما دلیل آندوسکوپی را نمی دانید بهتر است به او اعتماد کنید.

متخصص اورولوژی در مشهد از خدمات کلینیک دکتر بشاش میتوانیم به درمان زگیل تناسلی در مشهد اشاره کنیم .