درمان دارویی زگیل تناسلی

در اثر آلودگی به نوعی ویروس، برآمدگی کوچک پوستی به اسم زگیل به وجود می آید. بیشتر از ۱۰۰ نوع ویروس ورم انسانی وجود دارد که محل رشد آن ها معمولا بر روی آلت تناسلی، در داخل دهان و نواحی مقعد است.

متداول ترین ویروس ورم انسانی اغلب بر روی دست و انگشتان رشد دارد. در صورتی که انواع دیگر ویروس ورم انسانی برای زدن زگیل بر روی آلت تناسلی انسانی گرایش دارند. مطمئنا اولین اقدام پزشک برای درمان زگیل بر روی آلت تناسلی مصرف پماد و کرم می باشد.

پماد هایی که پزشکان برای زگیل تناسلی تجویز می کنند از جمله: کرم آلدرا، پماد پودوفیلاکس، سینکاتچینز، سالسیلیک اسید است. توصیه می شود قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

روش های درمانی دارویی فراوانی وجود دارد که در زیر به تعداد از آنها اشاره شده است.

درمان کردن زگیل تناسلی با محلول پودوفیلاکس

یکی از روش های درمان زگیل تناسلی مردان و زگیل های بدن، استفاده از محلول پودوفیلاکس است که فقط برای ضایعات پوستی قابل استفاده است و برای قسمت های داخلی بدن مثل: مجرای تناسلی، دهان، واژن شدیداً تحریک کننده و مضر است و از استفاده آن اجتناب کنید.

نحوه استفاده:
این محصول به دو صورت محلول و ژل وجود دارد. نحوه ی استفاده این محصول به این طریق است که به مدت 3 روز، و روزی دو بار بر روی موضع مالیده شود. قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.

درمان کردن زگیل تناسلی با محلول پودوفیلاکس

اسید سالیسیلیک و درمان زگیل تناسلی

در زمان های قدیم برای درمان زگیل از اسید سالیسیلیک استفاده می کردند. ترکیب این محلول از اسید و سالیسیلیک است که حالت حل کنندگی زگیل را دارد.

روش استفاده از اسید سالیسیلیک برای درمان زگیل:

برای استفاده از این محلول باید محل رویش زگیل را با دقت بشویید و بعد آن را خشک کرده و محلول را روزی دوبار بر روی محل موضع بزنید و دقت کنید که از تماس آن با جاهای دیگر بدن از جمله دهان، مخاط مجرا، واژن، بینی اجتناب کنید، طول درمان این محلول 12 هفته است.

استفاده از هر کدام از روش های درمانی ذکر شده نیاز به تجویز پزشک دارد، بهتر است برای جلوگیری از خطرات احتمالی با پزشک خود مشورت کنید. چراکه ممکن است پزشک روش و یا دارویی متفاوتی برای شما تجویز کند.

جهت درمان زگیل تناسلی در مشهد با شماره های مندرج در سایت تماس گرفته و نوبت خود را رزرو نمایید

2 دیدگاه

  • آیا شخصی ک تحت درمان زگیل تناسلی است گرفتن روزه مشکلی در سیستم ایمنی بدن ایجاد نمی کند؟میتوان روزه گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *