درمان بزرگی و بدخیمی پروستات

پروستات غده ای است میان مجرای ادرار و آلت تناسلی، در واقع ادرار از پروستات عبور کرده و به مجرای ادرار می رسد. اغلب بیضه و پروستات را از یکدیگر تشخیص نمی دهند، باید بدانید که بیضه خارج از بدن قرار دارد اما غده پروستات درون مثانه قرار گرفته است.

هرچه سن مردان کمتر باشد غده پرستات کوچکتر است و هرچه سنشان بیشتر شود غده پروستات نیز بزرگتر می شود، بزرگ شدن پروستات گاهی اوقات ممکن است باعث انسداد مجرای ادرار و اختلالاتی در دفع ادرار شود. تومورهای پروستات تحت عوامل زیادی شروع به رشد می کنند، گاهی اوقات رشد پروستات بیش از حد معمول می شود و اصطلاحا بیمار دچار بیماری سرطان پروستات می شود. سرطان پروستات تا به دیگر نقاط بدن انتقال پیدا نکند علائم آن بروز نمی کند، بهتر است مردان بالای ۵۰ سال حتما آزمایش های سالیانه بدهند.

روش های درمان سرطان پروستات

روش های درمان سرطان پروستات متفاوت است، یک روش معمول که برای سرطان پروستات خوش خیم استفاده می شود جراحی غده پروستات است که در آن غده پروستات را از بدن خارج می کنند. روش دیگر پرتودرمانی است، که یک نوع درمان سرپایی و بدون بیهوشی است، اگر بیمار دچار سرطان پیشرفته باشد، از هرمون درمانی نیز در کنار پرتو درمانی استفاده می کنند. روش های دیگر مانند شیمی درمانی و دارو درمانی وجود دارد که با توجه به تشخیص پزشک بیمار تحت درمان یکی از روش ها قرار می گیرد.

احتمال مرگ در سرطان پروستات

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان های مردان است، اما خوشبختانه تنها ۳ درصد از مردان بر اثر سرطان پروستات جان خود را از دست می دهند، مابقی علت مرگشان به علت های دیگر به غیر از پروستات است.

احتمال مرگ در سرطان پروستات

اگر سرطان پروستات به استخوان بزند

هنگامی که سرطان پروستات به دیگر نقاط بدن مانند استخوان انتقال پیدا کند اصطلاحا می گویند، سرطان پروستات متاستاز شده است، در چنین مواقعی پزشک با دارو درمان متاستاز پروستات را انجام می دهد.

عوارض عمل سرطان پروستات بدخیم

عمل جراحی پروستات هم مانند سایر عمل های جراحی همراه با عوارض است، گاها بعد از عمل خونریزی بدون وقفه مشاهده می شود که جای نگرانی ندارد چراکه بعد از ۲۴ الی ۴۸ ساعت متوقف می شود.

برخی بیماران بعد از عمل جراحی پروستات عوارضی همچون:

  • بی اختیاری ادرار
  • آسیب به توانایی جنسی
  • ادرار خونی یا ادرار همراه با درد و سوزش داشته اند، که عوارضی کاملا طبیعی هستند و با دارو رفع می شوند.

نتیجه گیری: با اینکه سرطان پروستات سرطانی شایع بین مردان است اما از مرگ و میر کمتری نسبت به دیگر سرطان ها مانند سرطان پوست ، ریه و کلیه دارد. معمولا در افراد بالای ۵۰ سال رخ می دهد و روش های درمان آن نیز متفاوت است. برای تشخیص زود هنگام این نوع بیماری ها توصیه می کنیم هر سال چکاپ کامل انجام شود.

دکتر امیرحسین بشاش جراح و متخصص بیماریهای کلیه و متخصص مجاری ادراری تناسلی در مشهد که می بایست پیش از مراجعه رزور نوبت انجام دهید . برای مطالعه بهترین جراح پروستات مشهد کافیست این مقاله از سایت را مطالعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *