تومور یا سرطان کلیه هنگامی به وجود می آید که سلول های کلیه بیش از حد معمول رشد کنند و از کنترل خارج شوند. این بیماری معمولا در افراد بالای ۴۰ سال شایع است، و به دو نوع خوش خیم و بدخیم تقسیم بندی می شوند، که نوع خوش خیم آن به راحتی قابل درمان است ، اما در نوع بدخیم ممکن است زندگی بیمار را به خطر بیندازد. پزشکان برای تشخیص تومورهای کلیه از روش های نمونه برداری، آزمایش ادرار، آزمایش خون،سی تی اسکن، سونوگرافی و… استفاده می کنند. درمان تومورها و بدخیمی های کلیه

درمان تومورها و بدخیمی های کلیه

جراحی کلیه یکی از روش های رایج برای درمان تومورها و بدخیمی های کلیه است. که یا بر روی خود کلیه و یا با هدف برداشتن تومور کلیه انجام می شود.

جراحی هایی بر روی کلیه به دو شکل انجام می شود ، یا قسمتی از کلیه که توده روی آن رشد کرده و به بافت های آن نفوذه کرده باشد را جدا می کنند و یا تمام کلیه را از بدن بیمار خارج می‌کنند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

آیا سرطان کلیه برگشت پذیر است؟ بله اگر تومورهای که در کلیه بیمار وجود دارد از نوع بدخیم باشد بعد از جراحی امکان برگشت وجود دارد.

علائم سرطان کلیه

رشد تومورها در کلیه ها علت مشخصی ندارد، اما علت هایی که باعث می شود افراد بیشتر از بقیه درگیر تومورهای کلیه شوند عواملی همچون : چاقی، استعمال دخانیات ، فشارخون، بیماری‌ ژنیتیکی و دیالیز هستند.

علائم شایع تومورهای کلیه :

• وجود توده در پهلو
  • دردهای مداوم در پهلو که از بین نمی رود.
  • وجود خون همراه ادرار

نتیجه گیری : تومورهای کلیه که با نام سرطان شناخته می شوند، یکی از انواع سرطان هایی است که کمتر افرادی درگیر آن می شوند، اما همان تعداد کم نیز باید هرچه سریعتر به پزشک جهت درمان اقدام کنند، چراکه ممکن است پیشرفت بیماری تا جایی پیش برود که منجر به برداشتن کلیه شود، در برخی موارد با برداشتن کلیه احتمال برگشت وجود دارد.

جهت درمان تومور کلیه و همچنین دفع سنگ کلیه در مشهد به آدرس مطب که در سایت مندرج شده است مراجعه فرمایید و قبل از آن نوبت خود را رزرو فرمایید .