درمان جراحی واریکوسل

واریکوسل در حقیقت همان واریس بیضه است که در چنین حالتی شاهرگ های بیَضه متورم می شوند و باعث ایجاد اختلالاتی در باروری مردان و درد می شوند. از بین هر ۱۰۰ مرد ۱۰ الی ۱۵ نفر به واریکوسل مبتلا می شوند. پزشکان تا به الان دلیل مشخصی برای بروز واریکوسل پیدا نکرده اند ، اما بر این عقیده اند که بروز آن مانند واریس پا است یعنی بروز اختلالاتی در دریچه واریکوسل مانع از جریان خون در رگ ها می شود ، سپس به تجمع خون و گشاد شدن رگ ها می انجامد.

علائم بیماری واریکوسل

علائم بیماری واریکوسل در افراد به اشکال گوناگون نمایان می شود اما معمولا اکثر افراد علائم زیر را دارند :

درد اسکروتوم : دردی که باعث تیر کشیدن و درد در بیضه ها می شود و منشا آن گرفتگی بیضه ها است.

آتروفی بیضه : جمع شدن بیضه ها و یا یکی از آن ها.

تورم بیضه ها : در این حالت بیضه ها بزرگ تر از حد معمولی می شوند.

در بعضی افراد دردی در بیضه ها به وجود می آید که با خوابیدن بر روی کمر از بین می رود.

اگر بیماری واریکوسل به موقع تشخیص و درمان نشود ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی تر و حتی باعث ناباروی در افراد شود. دکتر امیر حسین بشاش یکی از بهترین جراح کلیه و مجاری ادراری در مشهد میباشند جهت دریافت مشاوره کافیست به وبسایت ایشان مراجعه نمایید .

علائم بیماری واریکوسل

عوارض جراحی واریکوسل

عمل های جراحی واریکوسل در ۹۹ درصد اوقات موفق عمل می کنند و در یک درصد ناموفق ممکن است عوارضی زیر را به همراه داشته باشد:

• مایعاتی در اطراف بیضه ترشح شوند.
  • عمل واریکوسل ناموفق باشد و برگشت داده شود.
  • عفونت محل جراحی .
  • به سرخرگ آسیب وارد شود.

درمان جراحی واریکوسل

دربرخی موارد خفیف درمان واریکوسل با دارو رفع می شود اما اکثر مواقع واریکوسل نیاز به عمل جراحی دارد، مهمترین علائمی که نشان دهنده نیاز به جراحی واریکوسل هستند آتروفی بیضه و تورم بیضه است.

راه های درمان زیادی چه با عمل های جراحی و چه بدون عمل جراجی ، مانند : عمل جراحی باز و سنتی ، روش میکرو سرجری ، عمل وااریکوسل با لیزر ، زالو درمانی ، عمل لاپاراسکوپی و… وجود دارد ، که با تشخیص و تجویز پزشک می توانید هر کدام از آنها را در پیش بگیرید.

هزینه جراحی  واریکوسل

هزینه درمان واریکوسل با توجه به نوع عمل ، نوع بیمارستان و حتی تحت پوشش بیمه بودن نیز بر می گردد ، و هزینه ثابتی ندارد حتما چند روز قبل از عمل راجع به هزینه عمل پرس و جو کنید نه چندماه قبل ، چون ممکن است تغییراتی در نرخ قیمت ها به وجود آمده باشد.

درمان واریکوسل با لیزر

عملا امکان درمان واریکوسل با لیزر وجود ندارد ، و این عمل بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد ، چرا که عمل واریکوسل یک عمل بسیار حساس است و درمان حتما باید توسط پزشک انجام شود.

نتیجه گیری:

واریکوسل یک بیماری مرتبط با اندام جنسی مرد است که نیاز به تشخیص به موقع و اقدام به درمان است ، در صورتی که به موقع درمان نشود ممکن است مشکلاتی مرتبط با سلامتیتان و حتی باروری ایجاد کند ، بهترین راه مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان های معتبر است.

جهت انجام عمل واریکوسل در مشهد با مطب دکتر امیرحسین بشاش تماس حاصل فرمایید